kezdőoldal

galéria
kapcsolat

Konzerváló fogászat

Mi is az a fogszuvasodás?

A fogszuvasodás az egyik legelterjedtebb fogászati probléma. Kialakulásának oka, hogy a fogakon maradó étel- és italmaradékok hatására a szájban élő baktériumok savakat termelnek. Ezek a savak kioldják a fogzománcból az ásványi anyagokat, így az elvékonyodik, majd áttörik. Az idő előrehaladtával a folyamat egyre mélyebb rétegeket támad meg, és ha eléri a dentint, illetve végül a fogbelet a folyamat visszafordíthatatlanná válik.

A fogszuvasodás első jelei

A fogak felszínén megjelenő fehér, krétaszerű foltok, a fog barázdáiban pedig a barnás elszíneződések a fogszuvasodás első tünetei.

Hogyan előzhetjük ezt meg?

A rendszeres fogmosás és fogselyem-használat csökkenti a fogszuvasodás veszélyét. Ezenkívül  fontos a minimum fél évenkénti fogászati szűrés, melynek segítségével a folyamat már azelőtt megállítható, hogy a szuvasodás a fogbél elérésével fájdalom formájába is jelentkezne.

Mit tehet a fogorvos?

A kezelés a fogszuvasodás stádiumától, a fogban képződött üreg nagyságától függően többféle lehet. A kisebb, fogak felszínét érintő üregek pótlása töméssel történik. Ha a szuvasodás nagymértékű, esetleg fogrészek letörésével is jár a legjobb megoldás a betétek készítése.

További információk:

A tömés menete és a betéttel történő ellátás